Sunday, September 12, 2010

:: EiD MuBaRak ::

Salam aidilfitri buat semua....kullu am wa antum bikheir

Dah sebulan blog nie tak ber'update'...hm...nak kata sibuk, bolehlaa...banyak sangat perkara yang berlaku dalam sebulan nie. Tak tahu macamana nak create. Anyway, alhamdulillah ala kulli hal. Ramadhan yang berlalu telah selamat ditempuh. Sejauh mana penerimaan Yang Maha Esa, hanya Dia yang lebih mengetahui. Allahu a'lam.

Malam 1 syawal, tiba-tiba hati terasa sayu. Tiba-tiba terbayangkan tahun ini adalah raya terakhir saya di Jordan, insya Allah kalau diizinkan Tuhan Perencana. Sedih jugak, tapi ini adalah hakikat yang perlu ditempuh. Namun saya merasa sangat bertuah kerana diizinkan-Nya untuk berada di sini, bumi anbiya' yang penuh barakah. Biarpun jauh di perantauan, tanpa ibu dan ayah di sisi dan adik-adik menemani. Tahun depan mungkin saya belum kembali ke pangkuan keluarga kerana saya ada rencana untuk berRamadhan di tempat lain, insyaAllah.

Tamat Ramadhan bermakna episod kuliah bakal bermula. Kalau melihat taqwim jamiah, kuliah akan bermula pada 19 oktober nanti. Berdebar...sebab saya sudah berada di tahun akhir. Takut...kerana masih banyak yang belum saya tahu. Gelisah...kerana tidak tahu apa yang bakal saya tempuhi nanti. Sebenarnya saya lebih bimbang akan hakikat yang saya sudah berada di tahun akhir. Rasa kosong, apa yang telah saya usaha selama ini? Apa yang telah saya raih selama saya berada di sini?

Harapan saya, semoga tahun terakhir saya adalah tahun paling istimewa saya di Jordan.
Doa saya, semoga Allah meredhai usaha dan ilmu saya dan sahabat-sahabat.
Taqabbalallahu minna wa minkum
Ahlan wasahlan kepada semua adik-adik yang bakal menadah ilmu di bumi anbiya'...




2 comments:

Hamidah Harun said...

wa..k.ummi,sedih plak bce post k.ummi kali ni..
sedar xsedar k.ummi nak tinggalkan midah..xde lagi la org nk pgil midah 'adik'.xde plak org yg midah nk pgil 'k.long'.

kita jumpa di terengganu darul pas!!wahaha..

minna waminkum solihil a'amal..
toriqotukum khodro'..
insyaallah najah kaber!!!

k.mie said...

insyaAllah 'adik'...hehe. lusa jumpe kt jordan deh. rindu kt korg semua:D