Tuesday, December 18, 2012

:: Hujan Lagi ::

Musim hujan. Tidak terkira titisan hujan yang turun membasahi bumi. Alhamdulillah....

Pagi tadi ditugaskan bagi tazkirah mewakili pensyarah2 dalam perhimpunan pagi. Berdebarnya memang susah nak kata. Tapi 3ala kulli hal, alhamdulillah selesai dengan baik. All thanks to Allah and my housemate k.Day. Dia yang bersungguh2 memberi semangat dan menadah telinga mendengar luahan debaran saya. Entah2 dah berkarat telinganya mendengar rungutan kosong dan tidak berisi daripada saya. Sorry ya sis! Nak buat macamana, housemate yang lain seorang dah ke Mesir, seorang lagi honeymoon, terpaksalah you seorang yang mendengarnya. =P

Akhirnya dah habis pun tugas tazkirah pagi untuk tahun nie. Alhamdulillah 3x....Harapnya tahun depan tak sempat dah bagi tazkirah. Haha...apa punya ustazah lah kan. Nak suruh bagi tazkirah je pun, bukan suruh mati berjihad halau musuh masuk negara. Penakutnya tak habis2 lagi. Terfikir juga bila agaknya perasaan gemuruh nie nak hilang. Harapnya janganlah sampai ke tua masih takut nak bercakap depan orang.

Bila tengok rintik2 hujan di luar kelas tadi, tiba2 teringat lagu nie. Lepas tu mulalah teringat2 ke wajah mak, ayah, adik2....


Mujurlah Allah mentakdirkan saya bekerja di Kemaman sahaja. Tidaklah jauh sangat dengan rumah kalau nak dibandingkan sampai ke luar negeri Terengganu. Paling kurang, setiap hujung minggu boleh balik menjenguk muka kecuali bila ada hal2 atau program2 tertentu yang menyebabkan saya tidak dapat balik pada hujung minggu. Tapi setakat nie, penglibatannya belum terlalu mendesak.

Kadang2 kasihan juga pada pelajar2 nie. Mereka masih perlukan tunjuk ajar yang banyak untuk menjayakan sesuatu program. Agaknya mereka tidak pernah berdikari untuk menjalankan sesuatu aktiviti. Semuanya bergantung kepada pengurusan dan pentadbiran sekolah. Ah, masuk bab nie malas saya nak ulas. Sudahnya nanti semua terbongkar.

Okey, selamat berhujanlah diriku di sini dan buat adik2 Jordan, all the best 4 ur exams. Bittaufeq wannajah!!! Rindunya lah kat korang2 semua :D

2 comments:

Mukhlisah said...

Allahu yusahhil lak ya ukhtiii...:)

Ain::Zai::Ta said...

miss u too~

eh cik kak kita ada kat ats bg komen..^^,

k.mie..ap pon..moga dipermudahkan segalanya............