Saturday, May 18, 2013

:: 16 & 18 Mei ::


Tarikh keramat 16 mei. Hari Guru INSPI disambut meriah. Tapi bagi saya, meriah lagi tahun lepas. Mungkin faktor pensyarah dah tak ramai, jadi sambutan pun ala kadar je kan. Rasanya tahun lepas lagi banyak hadiah. Or...sama je kot. Huhu...

Indah betul bila fikirkan masa bergelar pelajar. Tak payah nak risaukan apa2. Risaukan exam jelah. Atau...risaukan sebab dah sakitkan hati guru. Ya, tapi walau semarah manapun guru, rasanya belum sampai tahap tidak redha dengan ilmu yang diberi. Sakit, tapi sakit hati dengan perangai anak murid tu sementara. Petang sikit dah hilang. Mana sampai hati nak marah anak orang lama2. Saya pasti itu perasaan kebanyakan guru. Ok, mungkin tidak semua. Tapi itulah perasaan saya.

Bila anak murid wish : 'Selamat Hari Guru, ustazah' or ' Selamat Hari Pensyarah, ustazah', hati saya berbunga. Gembira rupanya bila dapat ucapan, belum dapat hadiah lagi tu. At least, mereka masih rasa saya nie guru diorang kan? ^_^

Jazakumullahu khairaljaza'...semoga Allah menghadiahkan kejayaan dunia dan akhirat buat antum.

Tak lupa buat guru2 yang pernah mengajar saya...:

Cikgu dan ustazah di PASTI Tok Jiring ~ 1992-1993 ~
Ustaz dan ustazah di Madrasah Darul Taqwa Batu Enam ~ 1994-1998 ~
Ustaz, ustazah, cikgu, sir dan teacher di Ma'ahad Tahfiz Wal Tarbiyyah (MTT) ~1999-2002 ~
Ustaz, ustazah, cikgu, sir dan teacher di Ma'ahad Tahfiz Al-Quran Negeri Terengganu   ~ 2003-2006 ~
Duktur dan dukturah di Jamiah Al al-Bayt, Jordan ~2007-2010 ~
Dan yang teristimewa guru paling awal dan selamanya, mak dan ayah tercinta

SELAMAT HARI GURU. BARAKALLAHU FI UMRUKUM.

Tarikh keramat 18 mei, ucapan khas buat ibubapa yang telah melahirkan, bersusah payah mendidik dan membesarkan sehingga 26 tahun usiaku, pada Allah sahaja diserah segala balasan.

Allahumma ighfir lana zunubana wa liwadiina warhamhuma kama rabbayaani saghira. Alluhamma amiin.

~Semakin bertambah umurku, semakin dekat pula aku dengan kematian. Semoga Allah ampunkan segala dosa laluku dan akan datang~


No comments: