Monday, June 27, 2011

:: Walk Without Talk ::




Upah berjalan2 sekitar Mafraq. Banyak gelagat yang dapat diperhatikan. Teringat post Ustaz Hasrizal tentang 1001 ragam kehidupan yang dapat dilihat di Taman Tasik Ampang Hiliran. Hari ini, saya melakukan perkara yang sama. Cuma dari tempat dan gaya berbeza.

Dua tempat saya datangi hari ini. Masing2 memberi kesan yang berbeza. Di mana? Biarlah ia menjadi rahsia saya. Saya fikir tidak ramai pelajar melayu di sini tahu akan kewujudan tempat tersebut. Sejak dua tahun yang lalu, tempat itu sudah sebati dengan diri saya. Selama saya datangi tempat itu, belum pernah saya terserempak dengan mana2 pelajar melayu. Ini satu bonus untuk diri saya. Sekurang2nya saya mempunyai tempat 'lepak' saya sendiri. Dan saya tidak diganggu oleh sesiapa.

Tempat yang pertama, pakcik yang menjaga tempat itu rupa2nya masih ingatkan saya. Beliau bertanya ke mana selama ini menghilang? Saya akui sudah agak lama saya tidak bertandang ke situ. Beliau fikir saya sudah tamat belajar. Dan saya hanya tersenyum, tidak mengiakan telahannya yang ternyata benar. Segan untuk mengaku bahawa saya sebenarnya seorang khirrijah.

Di antara banyak2 tempat di muka bumi Mafraq ini, tempat inilah yang paling saya minati. Nyaman dan tenang. Di samping pelbagai gelagat yang dapat dilihat dari sini, banyak juga ibrah yang dapat diambil. Saya yakin, bila saya pulang ke Malaysia nanti, tempat ini adalah antara tempat yang akan saya rindui....walk without talk, but thought!

Ya Allah....campakkanlah sakinah-Mu:'(

10 comments:

Hamidah Harun said...

k.ummi,jangan main rahsia2 gitu.kena kabo ni.kne v wasiat.aci xaci.heheh!

arju sa'adah said...

haha...aci kat india lah.xmo tgal wasiat.cari sendirik...he:D

Hamidah Harun said...

hak elah.
kabo la..

arju sa'adah said...

xmo xmo....:P
siyes kne cari ddirri
lalala~~

Hamidah Harun said...

malas kawan nge k.ummi

arju sa'adah said...

ank dara xleh malas.hehe

Hamidah Harun said...

buwek.

Anonymous said...

k.izzah taw midah..
salah satunya mat'am madinah..
yang kedua arabiat..(^^,)
Am I right k.mie??

Anonymous said...

eh silap,mat'am qasrun nubala..
bukan madinah..silap silap.(^^,)

arju sa'adah said...

hoho...unfortunaely u're wrong dear...yg 1st tu betulla, tp 2nd silap...huhu:P