Monday, June 6, 2011

:: Tanah Itu Aku Bertandang ::


Salam...baru balik dari menziarahi bumi syuhada Mu'tah. Dua hari kami di sana banyak mengajar perkara baru di dalam hidup kami, terutama saya sendiri. Saya ke sana bersama 4 orang rakan akhawat bersama 2 orang muraqib (syabab). Tujuan asalnya pastilah untuk melihat dan merasai sendiri bagaimana sahabat2 PERMATA (persatuan pelajar Malaysia Mu'tah) ber'AGM' atau lebih tepatnya mengendalikan mesyuarat agung persatuan mereka sendiri.

Alhamdulillah, perjalanan yang mengambil masa selama 4 jam perjalanan itu tidak sia2. Banyak istifadah dapat saya belajar dari permusafiran kali nie. Semoga segalanya diberkati, ameen.

Malangnya untuk entry kali nie saya masih belum berkesempatan untuk menulis secara detail tentang perjalanan kami ke sana. Insya Allah saya akan cuba meluangkan masa untuk menulis di lain hari. Kepada mantan2 barisan kepimpinan PERMATA 2010/2011, tahniah kerana telah berjaya menjalankan amnah dengan sebaiknya. Kepada barisan kepimpinan yang baru, teruskan berbakti. Kalian adalah yang terbaik, justeru lakukan yang terbaik demi makmum2 antum!

No comments: