Saturday, October 1, 2011

:: Kosong ::


Benar, hidup ini memang banyak cabarannya.

Tatkala usia makin meningkat dewasa, saya sedar cabaran yang akan saya lalui juga makin besar dan hebat. Memimpin dan dipimpin, saya akur dengan tuntutan hidup.

Selepas dua minggu berada di bumi bertuah Malaysia (insya-Allah), saya rasa hidup saya tiada erti. Kosong. Benar, hati dan perasaan saya sangat2 terasa lompangnya. Justeru itu, saya harus mencari jalan. Mengubati iman yang kian menjauh daripada saya=(

Ternyata, tiada yang lebih indah dari kalamullah. Ubat paling mujarab.

Subhanallah!

Hampir dua minggu tidak bermuamalat dengan masyarakat. Hanya bersama dengan orang2 yang terdekat. Saya dapat merasa keyakinan diri saya semakin terhakis. Oh Tuhan, semoga Engkau tidak mencampakkan rasa indah menjadi 'seorang' ke dalam hatiku...Allah...


Kekurangan orang lain itu,
Mungkin menjadi ladang pahala untuk kita,
Supaya kita dapat bersabar dengannya,
Berbuat baik padanyam
Memaafkan dia,
dan...
Menutup aibnya...


Saya sangat tersentap dengan ayat di atas. Semoga Allah membalas dengan sebaik2 ganjaran untuk dia yang sudi berkongsi ayat ini=)

2 comments:

Hamidah Harun said...

uwahh..kak ummi..dah ada 'dia' skang ni..jangan lupe..

arju sa'adah said...

ehh??dop paham2...@_@