Friday, January 13, 2012

:: Kerana Mimpi ::


Salam yaumul barakah.

Hujan lagi hari nie. Rasanya dah hampir seminggu hujan kat Malaysia. Dengar kata Jordan dah turun salji. Bestnya kalau masa nie saya berada di Jordan. Hehe...berangan lagi. Asyik mimpi duk Jordan je dua tiga hari nie. Mana tahu kot2 ada rezeki, boleh ke sana lagi kan. InsyaAllah...ameen ya Rabb.

Oleh kerana semalam mimpi Jordan lagi, maka hari nie saya bersarapan dengan falafil. Kalau ada khubuz 3adi dan humuz best jugak. Boleh buat sandwish falafil. Malangnya tak ada. So makan je lah falafil dengan sos cili dan mayonis. Okey lah kan daripada langsung tak ada. Hidup nie kena banyakkan syukur. Berpada-pada dengan apa yang ada. Jangan tamak sangat. Peringatan buat diri sendiri =)

nyum3=D


KUASA MEMILIH


Wah dah macam kempen pilihanraya :P

Sebenarnya saya dalam dilema. Tak tahu nak pilih yang mana satu. Kuasa memilihnya ada di tangan saya. Tapi mana satu pilihan yang terbaik untuk agama, keluarga dan diri sendiri? Kalau nak diikutkan, hati saya lebih berat ke arah 'sini'. Entahlah...@_@

Peliknya, saya tidak melakukan solat istikharah. Saya hanya solat hajat, meminta petunjuk jalan mana yang harus saya pilih. Tapi setakat nie saya masih belum mendapat apa2 petunjuk. Nampaknya saya kena menjalankan istikharah dalam masa yang masih berbaki ini. Mungkin tidak sempat untuk melakukannya selama 7 hari seperti yang dianjurkan Nabi Muhammad saw, tapi saya berdoa semoga dengan melakukannya hati saya akan lebih ikhlas dan redha menerima apa sahaja ketentuan-Nya nanti.

Saya takut andai pilihan saya nanti akan membuatkan saya menyesal di kemudian hari. Walaupun saya kurang pasti apa yang sedang diaturkan untuk saya, namun saya pasti ada hikmahnya. Tak apalah, hidup kan banyak pilihan, tinggal kita je untuk memilih^_^

Walau apapun yang akan terjadi selepas nie, pinta saya agar Allah menjadikan saya dari kalangan assyakiriin wal mukhlisin. Ameen.

Bismillahi tawakkaltu 3alallah....


p/s : Jangan fikir jauh sangat tentang istikharah dan pilihan tu...=)

3 comments:

miEha said...

wahh..bijok ah kak umi.wat nge mende falafil or?ke hok siap dh?

Ain::Zai::Ta said...

bijok2..
nampak sedap je.
takpeee,kat sini banyok g..;)

arju sa'adah said...

mieha: haha...sblm balik artu kn beli hok siap dh tu..tmbh air je..huahuahua:))

jijah-nim: tp best yg mfrq lg. yg nie produk syria,xbest sgt.tp ok la dr xdop lgsg kn.huhu