Sunday, May 22, 2011

:: Buenos Compleanos ::

BUON COMPLEANNO 1


"Sanah helwah Che Mie...wish awal ikut waktu Malaysia:) "

Mesej pertama yang sampai ke handset saya. Termenung sebentar saya melihat ke skrin hendset. Sanah helwah? Oh patutlah. Hari lahir saya rupanya. Hehe...

Waktu itu saya bersama rakan sedang bermurajaah untuk final exam Fiqh Muqaran esok hari. Langsung saya tidak teringat akan hari lahir sendiri. Sehinggalah mesej daripada adik seusrah saya sampai ke skrin handset. Jazakillah Che Zue coz ingatkan birthday Che Mie:)

Malam itu, tepat jam 12:05 am (jam saya), tiba2...

'Happy Birthday To You...'

Aduh...rasa nak nangis bila dengar. Ahli bayt buat surprise. Dengan bersaondtrackkan lagu happy birthday nyanyian Upin&Ipin dan rakan2, dan pudding special:D


--Pudding special by Boom^_^--


"Kesian kak umie, xde kek. Esok saya buat kek ek...akak nak kek apa?" Lucu mendengar soalan dari Nadh. Boleh ke make request untuk birthday sendiri? huhu...

Apa-apapun, jazakunnalahu khairal jaza' kepada ahli bayt baru yang belum ada nama;),Husna dan adik2 Aisyah, Maryam dan Faezah. Juga tidak ketinggalan 'ahli bayt baru', dik Nadh:)


BUON COMPLEANNO 2


Sebelum makan malam, ahli bayt sibuk bertanyakan kek hari lahir. Ada ke patut diorang nakkan kek hari lahir yang saya buat sendiri? Ish, tak patut betullah budak nie, huhu...so bila saya cakap tak ada kek, 'ahli bayt baru' buat muka sedih. Konon sedih tak ada kek untuk birthday girl sebab dia dah janji nak buat kek. Sebenarnya dalam hati tak mengharap apa2 sebab memang tahu semua orang sibuk exam. Final exam. Dia sendiri pun ada dua paper lagi selepas itu dan dia pun teruskan makan malam dengan muka monyok (sedih sebab tak sempat buat kek katanya). Haisy budak nie! Sempat lagi nak berdrama air mata kat sini...^_^

Selesai makan, (actually saya belum habis makan). Tiba2 lagu 'sedih' (happy birthday) tu terdengar lagi. Tapi kali nie tak diiringi pudding, but cake! Okey, it's not cake, but cakes!! Sebab ada dua biji kek depan mata saya. Wow! Bulat mata saya tengok kek2 tu. Memang diorang nie ada bakat buat surprise la. Alfun mabruk lah buat korang! hehe. Memang langsung tak sangka, tapi dalam tak sangka tu...excited la jugak. Yelah, dapat surprise dua kali. Siapa tak gembira kan..kan...kan???:D


--‘Kek Kayu Manis’ buatan Nadh--


--sponsored by Ahli Bayt--


Muchas gracias!! Tesekkur Ederim!!

Terharu sangat2 di atas ingatan dan hadiah kalian. Dalam sibuk2 menghadapi final exam, masih nak buat surprise yang sangat best nie. Tak tahu nak balas macamana. Sebenarnya malam nie ahli bayt kami bertambah lagi. Jadi tujuh...terima kasih juga buat Qaiy yang setia dengan mini cameranya.


BUON COMPLEANNO 3


Nadh, molto grazie sudi buatkan 'kek kayu manis' tu (biskut mahal2 jadi kayu manis je, kesian pulak:p) tapi best sangat sampai menjilat jari.

Qaiy, terima kasih coz sudi jadi cameragirl kitorang malam tu sampaikan diri sendiri tak buat ucapan. Kena claim balik nie..huhu

Ahli Bayt tetap Husna, Aisyah, Maryam dan Faezah, thank's a lot for everything. Semoga Allah menautkan hati kita semua agar sentiasa thabat di jalan-Nya. Semoga bayt ini menjadi jannah kita di dunia dan berkekalan sehingga ke jannah abadi, insya-Allah.

Kullu kunna...jazakunnallahu khairal jaza'.

ما بنقص غلاكم لو بالعين ما شفناكم بكفي أن قلبي معاكم وبالوفاه دوم ذكراكم

'Tak akan berkurang kasih sayang kita walaupun mata tak dapat melihat kamu, cukuplah hatiku bersama kamu. Selamanya kamu di ingatan.'


p/s : Tak lupa kepada semua sahabat2 yang menghantar mesej melalui handset, facebook, e-mail, call dan lain2. Sayang kalian kerana Allah....

1 comment:

Hamidah Harun said...

macam kenal ayat jiwang last tu..
"ma yanqus ghilakum walau bil aini ma syufnakum.."

hehe.pape pun.buenos compleanos.lambat dah.ganda kak umi kene wat kek.hehe