Thursday, May 26, 2011

:: Di Sini Akhirnya ::


Kuat azam tak bermakna kuatnya usaha. Mungkin itulah kata2 yg tepat boleh ditujukan kepada saya.

Alhamdulillah, empat tahun di bumi Syam. Dua hari lepas, semua markah untuk imtihan nihaie dah turun. Walaupun pointer keseluruhan belum keluar, tapi saya sudah boleh menarik nafas lega. Najih. Hampir saja air mata mengalir masa tengok markah (walaupun taklah best mana). Akhirnya saya dah bergelar khirijah.

Terus terang semester kali nie sangat mencabar. Banyak perkara yang tidak saya jangka berlaku dalam hidup saya. Ala kulli hal, hidup nie kan banyak cabaran. Terkadang setiap hari bukanlah perkara yang kita dah jangka akan mengiringi hari kita. Terpulang kepada bagaimana kita mengharungi dan mendepaninya.

Sebenarnya target saya semester nie paling kurang mumtaz @ imtiyaz. Namun sayangnya tak dapat. Huhu...itulah yang saya kata, tak bermakna tekad saya untuk dapat imtiyaz tu mendorong ke arah kuatnya usaha saya. Usaha saya memang sangat sikit jika dibandingkan dengan orang2 yang memang serius untuk mendapatkan pangkat imtiyaz. Tapi tak apalah, apa yang saya usaha, itulah yang saya dapat. Yang penting, redha dan syukur=)

Sudah bergelar khirrijah, tapi saya takut untuk memegang gelaran itu. Banyak impian tak terlaksana sebagai seorang pelajar. Banyak yang saya lepaskan dengan 'sengaja'. Seringkali terlena dengan masa yang kononnya banyak. Ya Tuhan, macamana saya ingin menebusnya semula???

Banyak sangat kerja menanti. Schedule saya sangat ketat sehingga awal bulan Jun nanti. Allahumma yassir umurana...

27 Mei - Family Day Prisma n Haflah Zawaj Ain&Raihan
30 Mei - AGM n Haflah Zawaj Hanie&Mel
--yang lain2 kne rahsiakan utk kebaikan bersama,huhu--

p/s : Adik2 nie semua dah langkah bendul. Ramai sangat yang nak kahwin. Memang musimnya atau umur yang dah meningkat, menyebabkan ramai kawan2 sebaya yang dah sampai jodoh? Hehehe...anyways, barakallahu lakuma baraka 3alaikuma fil kheir...ameen=)

No comments: