Saturday, December 3, 2011

:: Qalbi ::


Dua bulan lebih berada di bumi sendiri, belum pernah saya merasa rindu pada Jordan sepertimana yang saya sedang rasakan pada hari ini.

Jordan tidak pernah lekang dari hati saya. Tidak mungkin saya boleh melupakan negara padang pasir itu!

Saya rindukan kuliah para doktor....rindukan syaikhah2 saya...rindukan sahabat2 saya...adik2 saya...keluarga besar saya di sana...

Bila menonton rancangan2 Arab di TVAlHijrah, ingatan saya terus ke bumi Jordan. Walau bagaimana tandus sekalipun tanah itu, di situlah keringat dan tapak kaki saya jatuh. Bersatu bersama debu2 halus yang setia berkorban untuk sang angin.

Melupakan memori2 itu? Satu perkara yang terakhir akan saya lakukan.

Jordan...mampukah ke sana lagi??

Terasa ingin terbang terus saat ini juga....T__T Allah....Allah...Allah....

Ya Allah...sampaikan salamku pada tanah Hasyimiyyah itu...:'(

6 comments:

miEha said...

walaikumussalam...hehe

kak umi,midah doakan jodoh kak umi ngn jordan panjang..

Ain::Zai::Ta said...

wa'alaikumsalam...
wakilkan dari tanah Jordan..^^,
k.mie,midah doakan jodoh kak mi ngan jordan panjang..

kalau nak saya tlg doakan jodoh k.umie dgn org jordan boleh saja...he3x

love n miss u my dear k.ummi
me,
jijah nim ;p

arju sa'adah said...

mieha: kekeke...ameeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnn rindu sgt ke jordan!!:P

jijah-nim: waahhhh...bab jodoh ngn org tu ok lg..tp bila sambung jd org jordan,eeerrrrkkkkk....*speechless** haha...doakn moga pjg jodoh ye.huhu

waaaaaaahhhhhhh akhirnya jijah panggil diri sndiri **jijah-nim** mimpikah aku...*_*

Ain::Zai::Ta said...

eleh,buat2 mimpi k0no0ooon!
dah ramai sangat yg memanggilnye haaaah..~

nim pun nim lah..huhu

selagiadawaktu said...

mimie..meh la sini mula..;P
sambung sini je lah..;)

Amirah Al-Urduni said...

salam bersambut dengan lafaz wa'alaikumussalam :D

tiket tengah morah2..inshaAllah rezki, sampai jgk :)

tambahan entry : disini juga aku jatuh tersungkur akibat terlanggar pagar besi..erk~
hehehhe