Sunday, February 19, 2012

:: They're Not Anybody ::


Dalam ramai2 manusia, siapa yang paling kita sayang?

Soalan tersebut tidak asing. Hanya jarang didengar. Biasanya ia ditanya kepada kanak2 yang berada di pra sekolah. Sekadar untuk memupuk rasa hormat dan kasihkan ibubapa. Bagi saya objektif soalan ini tercapai. Bila ditanya, mereka jadi berfikir kenapa dan mengapa mereka perlu menghormati ibubapa dan orang yang lebih tua daripada mereka.

Melihat orang yang paling dekat dengan saya semakin hari semakin lemah, saya jadi takut. Takut kehilangan mereka. Rasanya saya belum bersedia untuk melangkah ke hari itu. Tapi bagaimana caranya untuk saya menghalang? Mana mungkin, kudrat manusia saya yang terbatas mahu melawan takdir Tuhan yang paling atas?

Hanya mampu berdoa. Minta dipanjangkan usia kedua mereka. Dikurniakan kesihatan yang baik dan keberkatan dalam usianya yang berbaki.

Aku belum sempat berbakti pada mereka. Berikan aku kesempatan itu ya Allah...


No comments: